E-newsletter  |  RSS
Начало    |   История    |   Връзки    |   Контакти    |   е-вестник
Българско издание  |  English edition
Сряда, 17.01.2018 г.
Търсене:

За Библията
Християнска мозайка
Събития
Интервю
Християнство и изкуство
Жената и вярата
Взаимоотношения
Някой каза: Да!
Написано от вас
История на българското протестантство
Преводите на българската Библия
Религия и право

Инсталирайте нашия toolbar!


Несправедлив ли е Бог?


Венцислав Бонев , 20.06.2011

<font color=red> Несправедлив ли е Бог?  </font>

Защо има хора, които вярват, че Бог е несправедлив? Кое ги подтиква да вярват в това?


Нека първо да дадем определение на думата справедливост. Един тълковен речник дава следното обяснение за думата справедлив „някой, който не проявява пристрастие в преценките и действията си”. Някой, който отсъжда с правота. Понякога човек смело застава и казва, че Бог не е справедлив. Всъщност това не е само мнение, а обвинение към Божия характер в нечестивост и неправедност. Въпросът, на който трябва да си отговорим, преди да преценим дали тези обвинения са правилни, е следният: човек достатъчно ли познава Бог, за да прави преценка за Неговия характер? Ако кажем, че познаваме достатъчно Бог, то всъщност правим себе си равни на Него.


Днес можем да изпаднем в голям проблем, ако не знаем отговорите на двата въпроса, какво означават думите записани в Библията, че Бог е свят, и какво означават, че Той е праведен. Само когато осъзнаем Божията святост и праведност, можем да разберем и Божията справедливост. От нещата, за които обвиняваме Бог, може да се разбере и доколко Го познаваме.


Може ли човек да прецени Бог? Пророк Исая ни казва истини, които всеки човек, обвиняващ Бог, трябва да разбере: „Защото Моите помисли не са като вашите помисли, нито вашите пътища – като Моите пътища, казва Господ. Понеже както небето е по-високо от земята, така и Моите пътища са по-високи от вашите пътища и Моите помисли – от вашите помисли“ (Ис. 55:8, 9).


<font color=red> Несправедлив ли е Бог?  </font>

Въпросът е: можем ли да решим, че нашата преценка за Бог е правилна, след като Божите мисли и пътища са много по-високи от нашите? Съществува ли достатъчно мъдър човек, чиито мисли и пътища са по-високи от Божите? Съществува ли такова съвършено и свято създание, което да превъзхожда Бог в мъдрост и знание? Гордостта е, която може да ни подтикне да си мислим, че сме достатъчно мъдри и знаещи, за да осъждаме Един свят и съвършен Бог.


Днес много хора заявяват, че Бог е несправедлив, понеже Той не прави тези неща, които те искат. Всъщност ние трябва да разберем, че Бог не е длъжен да прави каквото и да е за нас. Бог-Отец не е бил длъжен да изпраща Сина Си Исус Христос на тази Земя. И Той не е бил длъжен да умира на кръст за нашите грехове. Но го е направил, понеже е сътворил нас, хората, и като Негово творение Той ни обича.


Несправедливо ли е постъпил Бог, когато ни е създал със свободна воля? Ние сме тези, които избираме да Го обичаме или мразим. Ние сме тези, които избираме да Го опознаем или да живеем независими от Него.


Кой е толкова безгрешен, че да може да обвини Бог в грях? Понякога нямаме реална представа за Него. Изглеждаме като деца, живели години наред далече от баща си и никога не успели да го опознаят. Кой е Бог? Какъв е Той? Защо е такъв? Ако днес нямаме отговорите на тези въпроси, как можем да преценим Неговите действия? Ако не знаем какво Бог е казал за Себе Си, защо понякога имаме наглостта да определяме какъв е Той?


Защо допускаме в ума си мисли, че Бог може би е несправедлив към нас? Защото не мисли и не действа като нас ли? А ние справедливи ли сме? Според кои закони ние можем да потвърдим, че сме?


Ако не познаваме Закона на нашия Създател, според кой закон сме справедливи?


Има много въпроси, на които не искаме да намерим отговор, понеже понякога сме заслепени от гордост и себелюбие. Никой не иска да осъзнае, че всъщност е сляп. Колко пъти сме слепи за собственото си състояние и толкова пъти се имаме за виждащи Божието?


Бог е несправедлив понякога, казваме. Според кой закон Бог е несправедлив? Според нашия ли? Справедлив ли е нашият закон? Според кои критерии съдим? Ние, които казваме, че Бог е несправедлив, справедливи ли сме? Според кой закон сме справедливи? Според нашия ли?


Понякога не искаме да признаем своята греховност, понеже тя ни кара да се чувстваме виновни пред Бог, защото не сме спазили Неговите заповеди. И въпреки това искаме Той да спазва нашите, за да бъде справедлив. Човешкото безумие е подтикнало хора от всякакви прослойки на обществото да обвиняват Бог за редица неща.


Несправедлив ли е Бог, когато Неговата воля беше Синът Му Исус Христос да умре на кръста за нашите грехове? Ако Бог беше толкова справедлив, колкото ние си мислим, че трябва да бъде, Той трябваше да убие нас за греховете ни. Понеже в Неговото Слово – Библията, е записано: „Защото заплатата на греха е смърт; а Божият дар е вечен живот в Христа Исуса, нашия Господ” (Рим. 6:23).


С други думи, още когато за пръв път ние сме извършили нещо, което за Бог е грях, Той е трябвало да ни убие. Няма как да разберем Божията справедливост, ако пропуснем друга Негова черта от характера – Той е милостив. Божията същност е изпълнена с милост към нас, хората. От Библията научаваме, че преди Бог да накаже някой, Той е готов да му прости. Но понякога ние, хората, отхвърляме Неговата милост и Той е принуден да ни покаже Своята справедливост: „Милостта тържествува над съда“ (Як. 2:13).


Невежеството е нанесло голямо разрушение в съзнанието на хората относно Бог. Днес е факт, че има много човеци, които са пълни с бунт и омраза към Него. Тяхната греховност е затворила очите им за истината. Винаги трябва да си напомняме, че ние сме творение, а Той е нашият Творец. Може ли дървото да каже на своя земеделец: защо ме сечеш? Можем ли ние да отсъждаме действията на своя Творец? Човешкият бунт е като отрова, която бавно го убива. Няма създание, което със своя бунт да е победило Бог, нито да е променило мнението или решението Му: „Праведен е Господ във всичките Си пътища, И благодатен във всичките Свои дела” (Пс. 145:16). Божието Слово много ясно ни показва, че Бог няма как да бъде несправедлив, след като е праведен. С други думи, Той няма възможност да извърши грях, след като е изпълнен с праведност и святост.


След като племето на Юда се върна от вавилонския плен, вече беше осъзнало своите грехове. Тогава цялото общество изповяда: „Наистина Ти Си справедлив във всичко, което ни е сполетяло; защото Ти си действал вярно, а ние сме постъпвали нечестиво“ (Неем. 9:33).


Може би днес трябва да се поучим от тези думи? Колкото и в нашите очи Бог понякога да ни изглежда несправедлив, трябва да осъзнаем, че това не е истина. Навсякъде в Библията можем да открием, че колкото и неясни за нас да бъдат Божите дела, те със сигурност са съвършено справедливи: „Ще Те славя с правдиво сърце, когато науча справедливите Ти съдби“ (Пс. 119:7).


За да имаме правилна представа за Бог, трябва да познаваме Неговите дела и думи. Това може да се случи само по един начин – да започнем да четем Неговото Слово – Библията, и да се молим Той да ни дава мъдрост, за да я разбираме.


 


 


 


 


« назад

Сподели във Facebook Bookmark and Share



М н е н и я

от: Betsy
публикувано: 21.08.2011 16:40:17 часа

Now I know who the bairny one is, I\'ll keep looking for your posts.


от: mikcho slavcev slavcov
публикувано: 17.08.2011 16:46:23 часа

bog kazva naslovtosi lolana treta3glava 1 stih procetete i6te razberete


от: Николай Гусев
публикувано: 23.06.2011 17:12:09 часа

Здравейте, Христина! (\"Христина публикувано: 20. 06. 2011 12:48:45 часа И г-н Гусев - как трябва да се пише? Цитирате неточностите, но не посочвате правилните варианти! Авторът е написал своя материал, а след това следва намесата на редакторите! В случая Вашата критика е към тях. Но би било полезно да знаем всички. Благодаря Ви предварително!\") Здравейте, Венцислав! (\"Венцислав Бонев публикувано: 20. 06. 2011 14:39:07 часа Без да внасям някакъв негативизъм или заядливост, искам да помоля г-н Гусев да ми помогне да видя как би изглеждала статията в родителен падеж. Мисля, че имам право да поискам това, след като той изрази своето мнение. Искам да го видя и нагледно. \") Моля да ме извините, че отговарям на призива ви с три дни по-късно - за седемдесетгодишен човек работата на полето не е от най-леките и изисква сериозна почивка в леглото. Едва сега отворих сайта на \"Евангелски вестник\" и съм готов да внеса яснота в казуса. Благодарен съм, че реагирате така спонтанно на една наистина важна проблема (думата е от женски род и е подобна на \"тема\", \"лема\", \"теорема\" и пр. ). Сами можете да се уверите от други публикации (не е необходимо да се цитират - името им е \"легион\"), че тази практика е почти повсеместна в евангелските среди. Нещо повече: постоянно попадам на цели брошури, издавани от солидни евангелски институции у нас, които гъмжат от невъобразими количества правописни и печатни грешки. При това става въпрос за издания, щедро и прещедро субсидирани от западни (преимуществено от САЩ) благодетели. Опитите ми да обърна внимание на заинтересованите среди обаче удряха на камък: немарливите изпълнители ревниво бдяха никой да не получи достъп до злепоставените чрез небрежните им публикации (главно) задокеански поръчители. Сами преценете какви съображения са ги водели, водят и ще ги водят. Що се отнася до \"Искам да го видя и нагледно\", няма каквато и да е пречка: моят Е-mail e goussev@mail. bg Очаквам на моята поща вашите Skype-адреси, за да ви изпратя файла с отредактирания текст на \"Несправедлив ли е Бог?\". Право на автора – г-н Венцислав Бонев – е да го предостави на редакторите за препубликуване. И нека Бог да ви благослови! Николай Гусев


от: Мира
публикувано: 21.06.2011 09:28:03 часа

Днес много хора заявяват, че Бог е несправедлив, понеже Той не прави тези неща, които те искат. Всъщност ние трябва да разберем, че Бог не е длъжен да прави каквото и да е за нас. Бог-Отец не е бил длъжен да изпраща Сина Си Исус Христос на тази Земя. И Той не е бил длъжен да умира на кръст за нашите грехове. Но го е направил, понеже е сътворил нас, хората, и като Негово творение Той ни обича. -Така е!!!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 20.06.2011 14:39:07 часа

Без да внасям някакъв негативизъм или заядливост, искам да помоля г-н Гусев да ми помогне да видя как би изглеждала статията в родителен падеж. Мисля, че имам право да поискам това, след като той изрази своето мнение. Искам да го видя и нагледно.


от: Христина
публикувано: 20.06.2011 12:48:45 часа

И г-н Гусев - как трябва да се пише? Цитирате неточностите, но не посочвате правилните варианти! Авторът е написал своя материал, а след това следва намесата на редакторите! В случая Вашата критика е към тях. Но би било полезно да знаем всички. Благодаря Ви предварително!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 20.06.2011 10:41:21 часа

Искам да благодаря на Николай Гусев за градивната критика. Всъщносът въобще не съм се замислял в кой падеж трябва да бъде написано, когато го писах. Но за мен това е полезно, за да бъда следващият път по-внимателен. Благодаря отново. Желая ти благословения.


от: Николай Гусев
публикувано: 20.06.2011 08:27:05 часа

Много пъти съм се питал: „Откъде дойде тази практика (мода?) сред мнозина от пишещите евангелски събратя да употребяват името на БогА единствено и само в именителен падеж – дори и тогава, когато задължителното българско изписване изисква непременната употреба на родителен, а в по-редки случаи – и на дателен, падеж? Есето на Венцислав Бонев „Несправедлив ли е Бог?“ изобилствува с примери за горното твърдение. Докато в самото заглавие, както и в няколкото други случаи („казва, че Бог не е справедлив“, „че Бог е свят“, „Един свят и съвършен Бог“, „заявяват, че Бог е несправедлив“, „Бог не е длъжен“, „Бог-Отец не е бил длъжен“, „Несправедливо ли е постъпил Бог“, „Кой е Бог?“, „какво Бог е казал“, „мисли, че Бог може би“, „Бог е несправедлив понякога“, „Според кой закон Бог е несправедлив?“, „които казваме, че Бог е несправедлив“, „Несправедлив ли е Бог“, „Ако Бог беше толкова справедлив“, „преди Бог да накаже“, „Бог няма как да бъде несправедлив“ и „в нашите очи Бог“) Името на БогА е изписано уместно в именителен падеж, при всички останали употреби на Божието Име този падеж (именителния) е неправилно използуван. Отговорът вероятно се крие в безкритичното навлизане в евангелските среди на английски оригинали, където членуването на личните имена, когато се явяват като допълнение (т. е. не са подлог в изречението) е избегнато. С леката ръка на преводачи, познаващи по-добре чуждия език, отколкото своя роден, се стигна до почти повсеместната практика на игнориране родителния падеж. Което, от своя страна, води до твърде сериозни увреждания при възприемането на текстовете. Изписано по този начин, Божието Име се оказва като едно от многото възможни имена на богове този нюанс е тънък и се долавя едва на подсъзнателно равнище от масовия читател, слушател или зрител. Но това не го прави по-малко опасен, особено когато е представен в писмен вид. Защото знаем, че никоя дума не се връща празна (Матей 12:36-37).



И з п р а т и   м н е н и е

Име:

E-mail:
Мнение:
Въведи числото в дясно: verification image, type it in the box






ОЩЕ ОТ:   ХРИСТИЯНСКА МОЗАЙКА
„Личностите на 2011 година”
Да се научиш да обичаш
Какво се случва с децата на преследваните християни?
Растящите църкви в Китай отслабват властта на Комунистическата партия
Кога, колко и как да обичаш
Бракът според Божия план
Звездата на американския футбол Тим Тибоу свидетелства за вярата си в Бога
Шест причини, поради които младите хора напускат църквата
Няма сътрудници на ДС в три от протестантските общности
Искам дете
Кой ни прави празника?
Поредната равносметка
За какво най-много съжаляват хората на прага на смъртта
Новата ера – ерата на Христос
Той взе на Себе Си образ на слуга


05 Март 2012 г.
Съдът в Ню Йорк удължи правото на църквите да наемат училищни сгради за своите богослужения
Федералният апелативен съд отхвърли опита на Ню Йорк да забрани на църквите да провеждат своите богослужения в сградите на...
05 Март 2012 г.
Църковно служение осигурява помощ за сухите райони на Кения
Лодвар, Кения – Тревата отново е зелена заради дъждовете наскоро. Камили и огромни костенурки празнуват зеленото изобилие....
05 Март 2012 г.
Хората са по-слабо чувствителни към проблемите на християнството в сравнение с другите религии, смята директорът на Би Би Си
Марк Томпсън – генерален директор на Би Би Си, твърди, че хората проявяват много по-малка чувствителност по теми, свързани...
05 Март 2012 г.
Евангелско сдружение в Канада публикува доклад за въздействието на религиозното преследване върху децата
Евангелското дружество към Комисията за религиозна свобода в Канада публикува доклад с подробна информация за характера и ...
03 Март 2012 г.
Какви са религиозните и социални нагласи на британските християни през 2011 г.
Социологическо проучване на фондация „Ричард Докинс” (Великобритания) показва, че британските християни са с преобладаващо...
02 Март 2012 г.
Сирийските християни са поставени натясно, алармират правозащитници
Тъй като Сирия все повече се доближава до етапа, в който ще бъде обявена мащабна гражданска война, очертаващите се перспек...
02 Март 2012 г.
Открит е фрагмент от Новия завет, датиращ от 1. век
След откриването на фрагмент от Евангелието на Марк в Близкия изток, датиращ от 1. век, се появиха още две нови писмени на...
02 Март 2012 г.
Хавайска двойка използва изкуството като възможност да занесе духовна надежда в Япония
Десет месеца след като чудовищното земетресение от 9 степен по скалата по Рихтер и последвалото цунами опустошиха част от ...
01 Март 2012 г.
Проектът за Ноев ковчег в реални размери се сдоби със земя
Последното парче земя, необходимо за построяването на Ноев ковчег в реални размери, бе закупено наскоро в Уилямстаун, Кент...
01 Март 2012 г.
Фондация в защита на семейството започва петиция в защита на традиционния брак
След като правителството на Великобритания насрочи публични консултации за еднополовите бракове, през март 2012 г. Коалици...
01 Март 2012 г.
78-годишна християнка арестувана в Иран
Тайните служби в Иран вземат мерки срещу растежа на християнството и движението на домашните църкви в Иран и арестуват мно...
29 Февруари 2012 г.
Норвегия планира ролята на семейството да бъде поета от държавата
Норвежкото Министерство на семейството, децата и социалните въпроси предложи на правителството да въведе нови критерии за ...
29 Февруари 2012 г.
Изправен пред смъртта, известен пастор преосмисля значението на думата християнин
Вашингтон – Ед Добсън не се бои от смъртта, притеснява се как ще стигне до нея. Добсън е пастор с опит, политически актив...
28 Февруари 2012 г.
Учени твърдят, че постенето ни пази от алцхаймер и паркинсон
Според американски учени редовното постене може да предпази мозъка от дегенеративни болести. Изследователи от Националния ...
eXTReMe Tracker
 

www.evangelskivestnik.net © 2018 Студио 865. Всички права запазени.
дизайн и програмиране: УебДизайн ООД Професионалистите се отличават