E-newsletter  |  RSS
Начало    |   История    |   Връзки    |   Контакти    |   е-вестник
Българско издание  |  English edition
Сряда, 17.01.2018 г.
Търсене:

За Библията
Християнска мозайка
Събития
Интервю
Християнство и изкуство
Жената и вярата
Взаимоотношения
Някой каза: Да!
Написано от вас
История на българското протестантство
Преводите на българската Библия
Религия и право

Инсталирайте нашия toolbar!


Какво са загубили жените днес…


Венцислав Бонев , 23.03.2011

<font color=red>Какво са загубили жените днес… </font>

Часовникът показваше почти два часа през нощта, когато се бях зачел в една книга. Изведнъж се спрях. Отново умът ми беше изпълнен с мисли: какво днес са загубили мъжете и жените? Това, което виждам постоянно около мен, ме предизвиква да размишлявам. Отново се сетих за всички разговори, които имах с различни хора. Колко са се променили мъжете – сякаш само за това се говори. Да, очевидно е това, но промяната не е само в тях. Днес отново се замислих и без всякакво негативно отношение си зададох въпроса: какво са започнали да губят жените?


Живеем в свят, който внушава, че жените могат да се справят сами с всичко. Интересното е, че те наистина са започнали да го вярват. Сякаш мъжете вече не са нужни. Може би някой няма да се съгласи с тази мисъл, но нека се обърнем към реалността.


Когато разгърнем първите три глави на книгата Битие, можем да видим, че Бог даде отговорности и роли както на мъжа, така и на жената. Бог не прехвърли всичките отговорности изцяло на единия или на другия. Днес жените сами решават да опитат да се справят с всичко, понеже са започнали да вярват, че мъжете са напълно неспособни.


 


<font color=red>Какво са загубили жените днес… </font>

Жената е започнала да изгубва доверието в мъжа. Всеки един от нас знае, че доверието е нещо, което се изгражда трудно и може много лесно да се разруши. Но ако от всички страни една жена чува, че на мъж не може да се има доверие, как той може да го изгради? Разбира се, и обратният вариант е факт! Естествено, някои може веднага да даде оправдание, но в момента разсъждаваме над влиянието на света върху ума на човека. В този случай конкретно жената. Какво чува една жена всеки ден, какво чете във вестниците и списанията? Какво й внушават филмите, които гледа? Разбираме ли откъде започва всичко? То започва от ума на човека. Вярвам, че не е уместно една жена да идеализира един мъж и след това да бъде разочарована от неговите грешки. След като е ясно, че мъжът не е съвършеното творение (жената също), как може да му се има доверие?


І Кор. 13:7 – „на всичко хваща вяра“. На кого можем да имаме пълно доверие? Не са ли това хората, които обичаме? Любовта на всичко хваща вяра. Днес грехът е изсмукал любовта между мъжа и жената. Нека не се чудим защо си нямаме доверие. Ако в нас няма любов, как може да има и доверие? Това означава ли, че жените са спрели да обичат мъжете? Това е много интересен въпрос. Но на него може би всеки сам ще си отговори от прочетеното малко по-долу.


Отново се връщаме на лъжата, че жените могат сами да се справят в този свят. Вярвам, че ако Бог е искал това, то Той е щял да направи така, че само деца от женски пол да се раждат и мъжете напълно да изчезнат. Изглежда, Бог никога не е мислил за това. Всъщност какъв е бил първоначалният план на Бог за жената?


Бит. 2:18: „И Господ Бог каза: Не е добре за човека да бъде сам; ще му създам подходящ помощник.“ Иска ми се да напиша цяла статия върху тези думи на Бог, защото днес можем да видим, че под думата помощник някои жени са я разтълкували като робиня. Много богослови свързват думата помощник с личността на Святия Дух в Евангелието на Йоан, 16 глава. Там Той е описан като Помощник, Който ще помага на вярващите да разбират истината и да я живеят. Да сте чували жени, които казват: „Ти, ако си мъж, сам ще се справиш“ или „Нали си мъж, оправяй се“?


Това е предизвикало някои мъже да оставят жените, които обичат, защото в даден момент разбират, че от тях не могат да получат помощ. Интересно е как все повече жени не искат да бъдат тези, които Бог иска. Този бунт не е насочен срещу мъжете, а срещу Самия Творец. Ако Бог искаше мъжът да се справя с всичко, то Той нямаше да създаде жената. Но понеже светът казва, че всичко, което Библията учи, е остаряло и неприложимо, можем да видим объркване в умовете на хората и в техните роли.


Последния път когато влязох в една книжарница, чух следната реклама: „От мъжете нищо не става“. Бях стреснат. Това е подсъзнателно промиване на ума. Нека си купим което и да е женско списание и да видим какво казва то за мъжете. Аз съм ужасен от това, което пише там. Но за жалост много жени днес точно това четат и вярват.


 


Жената е започнала да изгубва нуждата от мъж. Колкото и неприемливо да звучи това, ако се вгледаме в света, можем да го забележим. І Кор. 11:8, 9: „Защото мъжът не е от жената, а жената от мъжа; понеже мъжът не беше създаден за жената, а жената за мъжа.“


Какво да кажем за жената майка, която решава сама да отгледа детето си? Дълбока тема засегнах и знам, че винаги някой може да се опита да спори с мен точно за това. Но е факт – днес се внушава на жените, че те са достатъчно способни да възпитат едно дете сами, било то и момче. Изглежда, лекарите и психолозите си затварят очите за процесите, случващи се в живота на едно момче, за което никоя жена не може да му помогне. То просто се нуждае от баща.


Какво да кажем за жените, които не искат да имат деца? Причините могат да бъдат различни, но ето някои от тях: кариера, промени във фигурата им, нежелание да се поема отговорност. Могат да бъдат изредени и още. Точно този начин на мислене започва да набира все по-голяма сила. Днес жените искат да бъдат свободни, дори и от семейството. Едно дете се явява като пречка за някои от тях.


Какво да кажем за хомосексуалните бракове между жени? А за осиновяването на деца от такива жени? Започваме ли донякъде да разбираме какво се случва в „женския свят“?


 


Жените са започнали да изгубват женствеността си. Днес можем да забележим жени с мъжки прически, с мъжки дрехи, които дори говорят като мъже. Къде е славата на жената? І Кор. 11:15: „но ако жена оставя косата си да расте, това е слава за нея, защото косата й е дадена за покривало“. Бог в Своя план е направил специфични особености на двата пола. Но когато единият започне да се стреми да прилича на другия, то той загубва своята идентичност.


Как иска една жена да бъде възприемана за жена, ако се облича и държи като мъж? Къде е нежността в жената? Можем да видим, че това качество в много жени е изчезнало, понеже те са започнали да вярват, че нежността е слабост за тях. Но всъщност това е истински дар от Бога, без който една жена е осакатила своята женственост. Къде е тайнствеността, която предизвиква мъжете да търсят нещо скрито в нея? За жалост дълбочината на женската душа при някои жени се е превърнала в равнина. Разбираме ли какво е направил грехът в живота им? Той буквално ги е унищожил. Те са изгубили своето предназначение и същност.


Къде е смирението и кротостта в жените? І Птр. 3:4: „Вашето украшение да не е външно, т.е. плетене на косата, кичене със злато или обличане със скъпи дрехи, а скритият в сърцето живот, с нетленно украшение на кротък и тих дух, което е скъпоценно пред Бога.“ Превърнало ли се е в слабост това украшение на кротък и тих дух за жените? Разбирам, че ще има хора, които ще спорят за всичко това, което четат. Но няма как да променим Словото на Бог. Ако това, което е записано, е скъпоценно в очите на Бог, то би трябвало да бъде скъпоценно и за нас, които вярваме в Него. Проблемът е, че живеем в свят, който върви с неконтролируеми темпове. Затова кротостта и смирението в една жена могат да бъдат отворена врата за манипулация от хората. Но в един християнски брак то това би било истинско украшение за нея. І Птр. 3:7: „Също и вие, мъже, живейте благоразумно с жените си, като с по-слаб съсъд…“. Въпросът е къде са силните мъже? Може би отговорът е, че те са там, при онези жени, които имат нужда от тяхната сила. Интересно е как има жени, които се стремят да бъдат силни и искат да имат по-силни мъже от тях. Но тук си задавам въпроса, ако получат силни мъже, дали ще се оставят да черпят от неговата сила, или ще има постоянна борба за надмощие?!


 


Истинските мъже не търсят жени, с които да се борят. Те търсят жени, за които да се борят. Мъжете искат да бъдат техните герои и покровители. Но много пъти те са лишени от тази привилегия, след като виждат, че жените сами се справят. Да сте чели приказка за принцесата, която сама убива змея, а храбрият рицар стои отстрани и само ръкопляска? Няма такава приказка, но точно това са направили някои жени в желанието си да бъдат силни. Кои мъже са привлечени от тях? Може би онези, които са объркани в ума и очакват да черпят сила от тях. Истинският мъж черпи сила от Господа и я дава на жена, която има нужда от нея.


Къде е мястото на духовността? Това, което диктува светът, е, че най-важното е как изглеждаш. Оправданието на някои жени, които съм чувал, е, че понеже светът е навлязъл в църквата, затова и те изглеждат по този начин. Това е шокиращо, понеже в желанието си да привлекат някой вярващ мъж са заприличали на светски жени. С други думи, те са изгубили красотата си. Всяка една жена знае, че истинската й красота идва от онова, което е вътре в нея – сърцето й. За жалост днес много млади момичета и жени са позволили някой вече да разруши или отнеме това, което ги прави истински красиви. Духовността е украшение на християните, затова без нея ние приличаме на останалите хора.


Какво е мястото, което Бог е определил на жената в този свят? Вярвам, че днес всяка една жена сама трябва да го осъзнае, изследвайки Библията.


Защо трябва да си разменяме ролите, след като те преди хиляди години са били уточнени?


Поставих много въпроси, на които умишлено не отговорих. Всяка жена може сама да си отговори и реши каква да бъде и какво иска. Но ако вярва и следва стандартите на този свят, няма смисъл да очаква благословен живот.


Целта, която си поставих с написването на тази статия, е да предизвикам жените отново да се замислят върху влиянието на света в ума им и как това се отразява върху техните взаимоотношения с мъжете. Знам, че не съм успял да засегна много други факти, които са налице. Надявам се обаче всички ние – и мъжете, и жените, да размислим върху стандартите на живот, които се опитва да ни наложи този свят (Рим. 12:1–2).


 


 


 


 


 


« назад

Сподели във Facebook Bookmark and Share



М н е н и я

от: Марина
публикувано: 31.03.2013 23:53:16 часа

Трябва да има равенство между двата пола. Имам предвид в обществен план. Зная , че няма как мъжа и жената да са равни , тъй като жената е по-добра в едни професии , мъжът в други. Това вече с \"упората\" , че мъжът трябва да е упора или каквото и да е там е пълна отживелица. Достатъчно е двамата да се обичат и да си помагат взаимно. Това вече не е мъжки свят!!Жените владеят много мъжки професии, градят кариера , влизат в науката и политиката. Не е задължително една жена да има деца , за да е значима. . . Нима монихините , Майка Тереза или Ангел Меркел са по-малко жени от Айшето от ромския квартал дето е родила 8 и дето е домакиня. . . . Да , ама не!!И какви са тези абсурдни изисквания на мъжете- да прави мусака , да ми пере мръсните чорапи и да е страхотна в леглото. Тези неща съм ги чувала от мъже , които ТЕ самите нямат никакви завидни качества. Ама моля ви се !!!!!!За да изискваме такива неща от другия трябва и ние самите да имаме много качества. И аз искам висок , красив джентълмен , който да говори френски и да е тенор по възможност , ама няма!!И все пак моите изисквания са далеч по-възвишени ,от тези които изброих по горе. Ами по тази логика да кажа , че искам мъж който , да е водопроводчик , ел. техник,майстор и тн. . Иначе какъв мъж е . . . . . . хм ?Изобщо ако се отвори същата тема за мъжете, една страничка няма да стигне. . .


от: Tsvee
публикувано: 24.04.2011 23:18:47 часа

Христос възкръсна!Да ни е честито на всички! Благодаря ви,г-н Бонев!Това вече е честен отговор,който всъщност засяга нашата тема. Приемам уточнението и се извинявам ако съм ви разбрала неправилно. Поздрави за статията \"Отровата наречена малоценност\" и весел празник от мен!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 23.04.2011 20:53:01 часа

ИСКАМ САМО ЗА ПОСЛЕДЕН ПЪТ ДА УТОЧНЯ, че целта на статията е да покаже какво ГРЕХЪТ е деформирал в жените. И тази статия не е обвиниение към жените. Много ясно искам да подчертая, че има прекрасни жени, чиито живот не е разрушен, нито ръководен от греха. Жени, които са посветени на Бог, обичат Го и Му служат. Жени, които са пример като майки и съпруги. Но е факт, че грехът е засегнал голяма част от обществото. И тук само загатвам за различни неща, които съм забелязал като резултат от греха.


от: Tsvee
публикувано: 20.04.2011 12:48:26 часа

Г-н Бонев, ако наистина не искате да участвате в спора ,тогава недейте. Но както виждам вие продължавате да го правите и не мога да разбера защо. ?!?Интересно е че всеки път когато коментирам ,вие ме обвинявате в различни лоши неща,в които вие отказвате да участвате. (прдължавайки да участвате) Добре тогава ,не участвайте . Не се притеснявайте хората като проследят коментарите ми ще разберат ,колко не добре се държа.


от: Венцислав Бонев
публикувано: 20.04.2011 00:07:08 часа

Tsvee отново се опитваш да запалиш огън, който няма аз да разпаля. Мисли каквото искаш, все пак всеки от нас има тази свобода. :)


от: Tsvee
публикувано: 15.04.2011 15:10:30 часа

Предавам се г-н Бонев-добър сте! Аз си мисля че по долу на няколко пъти критикувах по-същество,като взимах цитати от вашата статия и след това задавах въпроси и коментирах,но явно това не е градивна критика и затова се подминава! Мисля че имаше и други читатели ,които също доста по-същество коментираха. Когато смятате че нещо не градивно вие трябва да можете да го докажете обзоръжавайки опонента с аргументи,които доказват че неговото твърдение не съвсем вярно или допуска грешки ,а не просто да кажете :\"ами то не е градивно:)))Съжалявам ,но вашата статия към жените също не е градивна и колкото и да го увъртате правейки се на жертва,според мен вие въобще не можете да се аргументирате ,защото нямате уменията да го направите!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 14.04.2011 12:50:34 часа

Не, не се надсмивам. Това, че съм се усмихнал и не съм искал да коментирам, е защото съм решил да си замълча, а не защото съм се присмивал. Разбира се, че мога да примем критика, но когато тя е градивна изглежда по съвсем различен начин.


от: Tsvee
публикувано: 31.03.2011 00:35:05 часа

Не, аз досега не влагах ирония,(и това може да се проследи от коментарите ми изложени по-долу),но реших да не си премълча и да отговоря на твоята ирония по подобаващ начин,защото ако се види твоят последен отговор,ясно си проличава,че се надсмиваш на последните коментари,само че го правиш с мил тон! Много добре знаеш, че човек може да каже еднакво обидни неща,като го прави тънко и “благоприлично” и по пряко и явно. Аз не мисля че си причинявам зло,зашото се държах подобаващо,но когато някой се опитва да се бъзика и след това да се прави на жертва(както и очквах да стане) ,мисля че не трябва да му се премълчава. Нямам лично отношение към теб,защото аз дори не те познавам. Последния коментар беше абсолютно неуважителен към хората ,които са си направили труда да четат статията,да мислят ,да коментират по нея. И какво ако не са я разбрали ?Добре,това трябва ли да предизвиква усмивки ,че дори и да е предизвикало такива,трябва ли да се подчертава това. Съжалявам г-н Бонев,но аз виждам как отговаряте на положителните коментари и как неистово се отбранявате на отрицателните. Мисля че не аз го превърнах в разправия,а вие като отказахте да навлезете в добър аргументиран спор. Съпругът ми пише статии и получава коментари и от двата вида,но той е готов затова и се опитва да приема и уважава мненията,без да изпада в насмешки към хората ,които не го разбират. Съгласна съм са вас и аз спирам дотук. Благодаря ви за благословенията в Исуса Христа,но ми се иска те да се подплатят в подобаващо поведение от ваша страна. Извинявайте за всичко с което съм ви засегнала и ви пожелавам да напишете още много статии .


от: Венцислав Бонев
публикувано: 31.03.2011 00:04:59 часа

Искам да благодаря на Вики и на Жена, който изглежда разбраха какво точно съм искал да кажа.


от: Венцислав Бонев
публикувано: 30.03.2011 23:55:19 часа

Tsvee твоето не е критика, а ирония. Ти не казваш просто мнение, а самата вземаш отношение към всичко написано и дори към мен. Разбирам те,че не ти харесва, но и виждам това, което стои зад думите ти. Нямам намерение да участвам в препирни тук. Tsvee ако имаш намерение да продължаваш да се заяждаш и да ме иронизираш сама си правиш зло. Аз те благославям в Името на Исус Христос.


от: Вики Баптистката
публикувано: 30.03.2011 22:42:01 часа

Има една история. Искам да я разкажа. Имало в едно индийско село семейство с много дъщери. Били хубави и умни,трудолюбиви и добри. Само една от тях била грозновата и непохватна. Повечето сестри се изпоженили,тя останала почти последна. Дошъл веднъж кандидат да огледа момите. Всички го съветвали да вземе някоя от другите сестри на въпросната непохватка. Накрая решил да вземе точно нея. Отишли в неговото село. След време им отишли на гости и не могли да познаят момичето. Както било сгърбено,със сенки под очите,намръщено,сега чудо!Разхубавила се,станала ведра,приветлива,способна на всякакъв труд. Попитали го какво е станало с нея. Той просто отговорил:\"Държах се с нея като с почетна дама и тя се превърна в това,което виждате. \"


от: Tsvee
публикувано: 30.03.2011 12:23:05 часа

Драги читатели ,моля ви не се хабете повече да коментирате статията на уважаемия автор,защото вместо един интересен и аргументиран дебат ,получавате няколко ми. ли ,снизхоздителни усмивки. Но какво ли толкова го развеселява,ааа, може би нашето неумение да схванем тънката му оргинална мисъл. Много се извиняваме за нашите ограничени възможности да оценим и да се съгласим с него,а вместо това продължаваме да разтягаме локуми. Моят съвет е, да се прехвърлим към други статии,на други автори в евангелски вестник(повярвайте ми има доста интересни) и там може би няма да развеселяваме толкова хората,а ще им бъде интересно да общуват с нас. По този повод искам да изкажа адмирации към евангелски вестник ,за достойния отговор който получих относно мой коментар по повод побликацията им относно “Увеличаване на християнското влияние в киното” Има хора,които са отворени да приемат критика, и ако открият грешки ,да се коригират,ако не са съглани с критиките и ги смятат за неоснователни,то го правят интелигентно и добре обосновано. Има хора пък, на които като не им харесва някаква критика,са готови така да се позасмеят и с миил тон да благословят неразбиращите ги,демонстрирайки добър “християнски характер” Радвам се че евангелски вестник показаха че са от първите


от: Вики Баптистката
публикувано: 29.03.2011 22:00:05 часа

Вилхелм Буш много добре го пише в една негова книга. През Втората световна война са загинали 5 милиона мъже. Това означава,че 5 милиона жени остават баста. Но трябва да намерят начин да си запълнят времето на земята достойно и смислено като Божии дъщери. Демек има какво да правят ако останат моми. Буш дава за пример Тавита,която била вдовица,но активна християнка,правила е дрехи за бедните,посещавала е хора в нужда,не се е самосъжалявала по цял ден. Любов не означава само принцът да ти носи букети,а ти да отидеш при психично болен,да напазаруваш на възрастен и т. н.


от: Жена
публикувано: 29.03.2011 14:56:05 часа

Когато се влюбих истински и помолих Бог за съвет се преобърнах, намерих силата в крехкостта, спокойствието в мълчанието и силата да не виня мъжа в сърцето си! На правилен път си г-н Бонев и хубавото е, че малко ще сме на него и малко ще се объркваме кое парченце къде трябва да бъде.


от: Вики
публикувано: 29.03.2011 14:51:16 часа

Така е,съгласна съм като цяло. Жените станаха горди и надменни,че могат сами да се справят с живота,с работата,с децата дори. Но,мъже,кажете,ако ни се наложи да бъдем сами цял живот/някои дори с деца/,какво да направим?Можем ли да си купим съпруг с пари?Можем ли да насилим някой да ни обича?Вярно,мъжете харесват една жена да зависи от тях,така Бог ги е устроил,но и те имат своите изисквания към жената. От както се помня,момчетата винаги са ме искали слаба. Все ми казват да отслабна,въпреки,че не съм тяхна половинка. Но дори и мъже,които обичат жените си,пак им поставят това условие. Но и много други. Една жена трябва да е добра домакиня,в лицето да е хубава,да е умна,да обича секса/извинявам се!!!/,да,да,да. . . . много неща да прави и други да не прави. Куде отиде безусловната любов на рицарите?Дадох малко храна за размисъл. С обич:Виктория Баптистката


от: Венцислав Бонев
публикувано: 29.03.2011 14:07:07 часа

Накарахте ме няколко пъти да се усмихна докато четох коментарите ви, за което ви благодаря. Нямам намерение да развивам \"локуми\" и да се обяснявам тук. Написал съм статия, която засяга проблеми на съвремието. От коментарите ви разбирам, че не всеки може да разбере каква е целта, макар че аз съм я обяснил пределно ясно. Бъдете изобилно благословени!


от: Ива Цветкова
публикувано: 28.03.2011 17:01:11 часа

Уважаеми Венцислав Бонев, Като цяло, статията ви засяга повече от три теми, което я прави разпиляна, необичайно дълга и трудна за четене. „Загубих се” в текста поне 3 пъти и ми трябваше втори обстоен прочит, за да разбера все пак позицията ви. Тезата ви („Днес жените сами решават да опитат да се справят с всичко, понеже са започнали да вярват, че мъжете са напълно неспособни”) е подкрепена НЕ от няколко твърдения (както е редно), а от няколко ваши лични мнения (с част от които се съгласявам!), които обаче са зле аргументирани. Имам няколко конкретни въпроса към вас: 1. От позицията на какъв човек пишете този материал. Разбрах, че сте „наблюдател”, но какъв? Християнин или не женен, несемеен възрастен, с житейски опит. . . или нещо друго? Защото зад „наблюдател” може да се крие и „момче, което седи на пейките зад блока всеки ден след училище”. Добре е в текста да вмъкнете и малко лична информация. Това изгражда доверие у читателя. 2. Вие всъщност кои жени визирате в материала? Жените като част от човечеството, българката, жената, която е повярвала и приела Христос или някоя друга. . . ? А също и у кои жени искате да събудите интерес и да се замислят (както казвате на финала)? Женени, неженени, 25 годишни. . . ? Не можете да пишете един материал за цяяялата женска аудитория. Може цялата женска аудитория да го прочете, но не можете да насочите посланието си към жени от всички възрасти, социален статус и интереси. P. S. Поднасям уважение към екипа на ЕВ, но не смятам, че статията е подходяща за Благовещение :)


от: Tsvee
публикувано: 26.03.2011 11:36:21 часа

Значи, винаги под всяка статия има място за коментари. Това означава ,че автора трябва да е готов да приема всякакъв вид коментари ,естествено без грубите и дебелашките ,които не целят нищо друго освен сеир. Аз мисля че моите коментари са много далече от обида и по никакъв начин не съм намеканала че автора е женомразец. Когато човек обаче напише подобна статия,която на места е доста остра и критикарска особено когато се отнася за такива деликатни теми като майчинство,би трябвало да поеме обратно топката без да се засяга. Автора би трябвало да се абстрахира от личните си чувства и ако и иска и може да отговори на конкретно отправените възражения. Това че евангелски вестник е одобрил нещо,не означава ,че читателите не могат да казват кое смятат че е неуместно.


от: iliana
публикувано: 26.03.2011 06:57:43 часа

Статията е интересна! Но една част от нея ме засегна: какво означава, че жената е решила сама да отгледа детето си!? Ами ако не е имала дори и такива идеи, а просто животът й така се е стекъл, че раждайки детето си, остава сама/не вдовица/. Тя може и да реши да го остави-нали е сама, а е толкова страшно, че не може да поеме всички отговорности на този свят, защото не е мъж или пък да го гледа САМА-просто защото е майка и е готова да поеме тежкия кръст, който повярвайте ми, наистина е тежък. Дали да я упрекнем тази жена. . . или пък да я похвалим!? Не сте ли се замисляли, че точно тези жени имат понякога/а защо не - винаги/ повече нужда от подкрепа и насърчение - точно защото са сами. . . И не мислете, че насърчавам безбрачието и раждането на деца без съпруг! Просто не бива всички да се подтавят под общ знаменател и да се упрекват ижени, които и без това са достатъчно наранени и сами. . .


от: Венцислав Бонев
публикувано: 26.03.2011 01:12:18 часа

Между другото - темата беше одобрена от редакторския състав на Евангелски Вестник, като тема подходяща за Благовещение. Ако искате Tsvee да четете нещо различно от това за жените, което съм писал, ще ви дам линкове, може и лично да ви изпратя, но е факт че темата сега е : \"Какво са загубили жените днес\". И това, че тук пише конкретно за жените не е спекулация, а се нарича целенасоченост. Затова мисля, че не постъпвате правилно като се опитвате да тълкувате написано като упреци, все едно съм някои женомразец, след като вие самата не ме познавате.


от: Венцислав Бонев
публикувано: 26.03.2011 00:58:28 часа

Не съм целял по никакъв начин да насоча критиката си към жените, а само да споделя нещата като наблюдател. Но е нормално не на всеки да му харесва. Затова сме различни хора. :)


от: Tsvee
публикувано: 25.03.2011 23:57:24 часа

“ ЗАЩО СЛЕД КАТО ТЕМАТА Е ЗА ТОВА КАКВО СА ИЗГУБИЛИ ЖЕНИТЕ, СЕ ПРЕВЪРНА В ТОВА КАКВО СА ИЗГУБИЛИ МЪЖЕТЕ??? Ако това ще се коментира, то ние отиваме в друга посока. Ако е рекъл Бог ще напиша и такава статия. Но хайде коментарите да бъдат по темата. :)” Ами аз си мисля ,че коментирам точно твърденията в статията . Да разбирам ли че трябва да сведа коментарите си само до заглавието на статията?!? Както споменах в по-горните коментари ,аз смятам че упреците към жените (в които има стинност),отиват в една едностранчива посока,която е меко казано спекулативна. За да бъда по-конкретна ето някой примери:” Какво да кажем за жената майка, която решава сама да отгледа детето си? Дълбока тема засегнах и знам, че винаги някой може да се опита да спори с мен точно за това. Но е факт – днес се внушава на жените, че те са достатъчно способни да възпитат едно дете сами, било то и момче. Изглежда, лекарите и психолозите си затварят очите за процесите, случващи се в живота на едно момче, за което никоя жена не може да му помогне. То просто се нуждае от баща” Много малко жени,особено в Бг,им се иска да отглеждат децата си сами. Аз бих задала тук следния въпрос: Какво да кажем за мъжа баща,който изоставя детето си,защото се е влюбил в друга нерядко по-млада жена и решава да създаде семейство с нея ,като забравя за старото такова и дори отказва да плаща издръжка,която е от 50 лева например. Има доста такива примери в нашата мила действителност. Тогава кой е виновен затова ,че малкото момче си няма бащин пример? Др. Пример:” Какво да кажем за хомосексуалните бракове между жени? А за осиновяването на деца от такива жени? Започваме ли донякъде да разбираме какво се случва в „женския свят“? А какво да кажем за хомусексоалните бракове между мъжете и за осиновяването на деца от такива мъже? Можем ли да разберем какво се слчва в “мъжкия свят”? Извинявай,че се впуснах в такива подробности,но това което искам да покажа е, че не се отклнявам от темата. По горните си коментари мислая че правих пак по различни други твърдения в статията,но сега няма да показвам точно откъде,мисля че е видно. Аз сердвам че имате служение сред млади мъже и уважавам вашето мнение,само подчертавам с какво аз не съм съгласна,като излагам своята гледна точка. Мисля че нещата са много по сложни от това какво са изгубли мъжете или жените. Днес е Благовещение и ми се струва че е хубаво да се напише нещо по-красиво за жените,пък за критиките има и други дни!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 25.03.2011 23:00:16 часа

Tsvee аз лично мога да кажа,че никога не съм слушал проповед насочена в упрекване на жените, нито на мъжете. Разбирам, че има водачи които, са допуснали отношение към жените в църквите като към по-нисък клас човек, което е жалко. Относно мъжете и проблемите им мога да кажа,че си напълно права, че те по-трудно признават проблемите си. Може би това е предизвикало днес все повече жени да говорят за тях, от колкото те самите. Точно затова вярвам, че трябва все повече да се работи с мъжете, особено младите мъже, които тепърва ще създават семейство. По принцип съм забелязал, че повечето мъже се борят сами с проблемите си и не винаги успяват. Затова вярвам, че трябва да има служение в църквите ни, което да бъде водено от сериозни мъже, които да помогнат на онези, които имат нужда от помощ. Сърцето на Бог плаче днес за мъжете, понеже много от тях не са това, което трябва да бъдат. Валя искам само да кажа относно твоя коментар,че жените не са се променили заради мъжете. Не вярвам, че мъжете са причината. Друга е и тя е ГРЕХЪТ! За промяната, за падението и объркването на ролите. Но все пак ми е интересно: ЗАЩО СЛЕД КАТО ТЕМАТА Е ЗА ТОВА КАКВО СА ИЗГУБИЛИ ЖЕНИТЕ, СЕ ПРЕВЪРНА В ТОВА КАКВО СА ИЗГУБИЛИ МЪЖЕТЕ??? Ако това ще се коментира, то ние отиваме в друга посока. Ако е рекъл Бог ще напиша и такава статия. Но хайде коментарите да бъдат по темата. :)


от: Валя
публикувано: 25.03.2011 20:30:40 часа

Да,съгласна съм че в века в който живеем жените почти са изгубили своята роля и идентичност. Но както се споменава в статията първо е мъца после жената. Не сте ли се замисляли че причината жените да се променят е пъво промяната на мъжете и отредената им роля в тоя живот? За това може да попитам - Какво са загубили мъжете?


от: Tsvee
публикувано: 25.03.2011 18:16:18 часа

Да така е,ние трябва да се опитваме да разбираме мъжете,а не да ги обвиняваме,но същото би трябвало да се очаква и от мъжете спрямо жените. Не само да назовават техните грешки и което е по-лошо- да търсят причината за собствените си грешки в тях. Да ,жените със сигурност не са цветета и аз като тяхна представителка,мога честно да кажа какви са. Обаче мъжете трудно назовават своите проблеми. Често в църквите забелязвам тази тенденция, мъже да обясняват грешките на жените,което донякъде е правилно,защото все пак те са водачи. Лошото обаче е ,че същите тези мъже водачи в църква избягват да говорят за проблемите свързани с мъжете,което не само че не честно,но вреди и на самите мъже,защото докато смело не се изправят пред собствените си проблеми и грешки и не ги признаят,то промяна няма да има за никой(нито за тях самите ,нито за жените!


от: Венцислав Бонев
публикувано: 25.03.2011 13:46:35 часа

Съгласен съм с написаното от Tsvee,но тук забелязвам абсолютната същата тенденция, която имат и други жени. Те казват проблемите, които имат мъжете, но не ги разбират въобще. Много е лесно да назовен проблемът с правиното му име, но това не е достатъчно. Някои жени вярват, че когато кажат проблема на един мъж и той веднага ще се стресне и ще се пребори - това не е така. Да, има мъже които живеят все още с родителите си, които са комплексирани, стеснителни, които живеят в страхове, но аз не ги обвинявам нито осъждам тези мъже - искам да ги разбера и да им помогна. Понеже когато погледнем Исус, можем да видим че Той не осъди грехът на прелюбодейката, нито на самарянката, дори и на разбойникът на кръста. Но това е трудно да бъде разбрано от някои жени. Не, тук не обвинявам никои, казвам истината. Защото забелязвам, че и днес има много жени, които са \"спецове\" да разбират мъжете, защото според тях мъжете са по-прости и могат да бъдат разбрани. Има и друг вид жени, които вярват, че знаят как трябва да се държи един мъж и се опитват да го предизвикат да се държи като мъж. Има само едно нещо, което може да предизвика едно момче да се държи като мъж и това е да разбере КОЙ Е В ХРИСТОС. Затова съм напълно против някоя жена да говори как трябва да се държи един мъж, понеже ние знаем и виждаме примерът, който е Исус. Съвсем различно е дали искаме да приличаме на Него. Но днес със сигурност мъжете имат огромна нужда от помощ. Имат нужда от истински мъже, които да бъдат пример за тях и да им помогнат. За жалост днес повечето мъже не са мъже, понеже техния Татко не им е показал как да бъдат мъже. Няма го бащата, който да бъде техния пример. Винаги съм се дразнил, когато съм чувал жени да се изразяват негативно към мъжете, понеже това не помага на никои. Затова насърчавам жените да се молят за мъжете в църквата, а не да ги осъждат. В град Русе където живея от няколко месеца започнах да организирам събрания за млади мъже. Утре ще бъде 3-тото такова събиране и ще им проповядвам за Достойнството на мъже. Казвам го, защото не искам някои да си помисли, че аз само коментирам, не аз искам да им помогна, понеже ги разбирам.


от: Tsvee
публикувано: 25.03.2011 12:56:55 часа

Съгласна съм с повечето забележки на автора,но виждам ,че има един обобщен упрек,както към жените в света така и в църква!Не отричам че в жените понякога има неправилно поведение,но доколкото разбирам от горе написаното -те са си виновни затова изцяло и защото приемат нормите на света! Пак се слага някакво разделение,между мъжете или жените и отук прочетено излиза че пак жените са сгазили лука:)) Те пречат на мъжа да бъде истински мъж,те потискат силата му с държанието си и пр. На мен ми се струва,че и двата пола грешат в много неща. Мъжът се предполага че е водач -не можеш да отнемеш силата на един мъж,ако я притежава. Това го виждам при взаимоотношенията си с моя съпруг. Но той си е влязал в ролята ,още преди да ме срещне: \"напуснал е майка си баща си,завършил е образованието си,намерил си е работа, и от години е активен служител в църква. Естествено е подобен мъж да привлече и правилните жени около себе си и да разбере коя е най-подходяща за него. Но знаете ли, аз имам много приятелки християнки,който са нежни,женствени и искат мъж водач. В повечето случай като се огледаме в църква ,виждаме стеснителни,комплексирани мъже,които живеят при родителите си и ги е страх да общуват. Така че както жените са прихванали лошото от тази култура,така и мъжете също. Повечето мъже както в света, така и в църква, са едни момчета,които се бръснат. Мъжете в света обичат да консумират секс без да поемат отговорност,а някой мъже в църква са просто страхливци!


от: Дими
публикувано: 24.03.2011 13:31:10 часа

Статията е добра,според мен в констатирането на фактите,какво е загубила днешната жена. Защо се е стигнало до тук в тялото Христово. Разсъждавайки стигнах до главата Христос,Който постанови,мъже любете жените си както Христос възлюби църквата. Как я възлюби,жертвеготовно,без оправдания,намери начин,докрай и още,и още. Всеки мъж да направи Исус своя глава. . . всяка жена,която е обичана така,ще се покори и остави. . . Божията любов се изразява в това,че Той ни вязлюби,а не ние първо Него. . . нека всеки заеме мястото си и се оглежда в писаното Слово,за да се преобразява


от: hari
публикувано: 24.03.2011 10:54:13 часа

най накрая жените се осазнаха че епизода се повтаря от едемската градина с главна актриса ева. жени наши сестри в бога и господа исуса рогатия ви атакува безмилостно и иска дави отнеми женственоста и красота и любовта към мъж деца дом. тази греховна тенденция е забелязах приди 15г за толкова години този грях стана много голям. женски бракове между лезбийки осиновяване на деца или инвитро сурогато придобиване на деца. и нямат никаква нужда от приятел мъж или съпруг. придобиване на мъжки професий и заприличват като фалшиви мъже и така натк. сестра господ дате благовлови.



И з п р а т и   м н е н и е

Име:

E-mail:
Мнение:
Въведи числото в дясно: verification image, type it in the box






ОЩЕ ОТ:   ХРИСТИЯНСКА МОЗАЙКА
„Личностите на 2011 година”
Да се научиш да обичаш
Какво се случва с децата на преследваните християни?
Растящите църкви в Китай отслабват властта на Комунистическата партия
Кога, колко и как да обичаш
Бракът според Божия план
Звездата на американския футбол Тим Тибоу свидетелства за вярата си в Бога
Шест причини, поради които младите хора напускат църквата
Няма сътрудници на ДС в три от протестантските общности
Искам дете
Кой ни прави празника?
Поредната равносметка
За какво най-много съжаляват хората на прага на смъртта
Новата ера – ерата на Христос
Той взе на Себе Си образ на слуга


05 Март 2012 г.
Съдът в Ню Йорк удължи правото на църквите да наемат училищни сгради за своите богослужения
Федералният апелативен съд отхвърли опита на Ню Йорк да забрани на църквите да провеждат своите богослужения в сградите на...
05 Март 2012 г.
Църковно служение осигурява помощ за сухите райони на Кения
Лодвар, Кения – Тревата отново е зелена заради дъждовете наскоро. Камили и огромни костенурки празнуват зеленото изобилие....
05 Март 2012 г.
Хората са по-слабо чувствителни към проблемите на християнството в сравнение с другите религии, смята директорът на Би Би Си
Марк Томпсън – генерален директор на Би Би Си, твърди, че хората проявяват много по-малка чувствителност по теми, свързани...
05 Март 2012 г.
Евангелско сдружение в Канада публикува доклад за въздействието на религиозното преследване върху децата
Евангелското дружество към Комисията за религиозна свобода в Канада публикува доклад с подробна информация за характера и ...
03 Март 2012 г.
Какви са религиозните и социални нагласи на британските християни през 2011 г.
Социологическо проучване на фондация „Ричард Докинс” (Великобритания) показва, че британските християни са с преобладаващо...
02 Март 2012 г.
Сирийските християни са поставени натясно, алармират правозащитници
Тъй като Сирия все повече се доближава до етапа, в който ще бъде обявена мащабна гражданска война, очертаващите се перспек...
02 Март 2012 г.
Открит е фрагмент от Новия завет, датиращ от 1. век
След откриването на фрагмент от Евангелието на Марк в Близкия изток, датиращ от 1. век, се появиха още две нови писмени на...
02 Март 2012 г.
Хавайска двойка използва изкуството като възможност да занесе духовна надежда в Япония
Десет месеца след като чудовищното земетресение от 9 степен по скалата по Рихтер и последвалото цунами опустошиха част от ...
01 Март 2012 г.
Проектът за Ноев ковчег в реални размери се сдоби със земя
Последното парче земя, необходимо за построяването на Ноев ковчег в реални размери, бе закупено наскоро в Уилямстаун, Кент...
01 Март 2012 г.
Фондация в защита на семейството започва петиция в защита на традиционния брак
След като правителството на Великобритания насрочи публични консултации за еднополовите бракове, през март 2012 г. Коалици...
01 Март 2012 г.
78-годишна християнка арестувана в Иран
Тайните служби в Иран вземат мерки срещу растежа на християнството и движението на домашните църкви в Иран и арестуват мно...
29 Февруари 2012 г.
Норвегия планира ролята на семейството да бъде поета от държавата
Норвежкото Министерство на семейството, децата и социалните въпроси предложи на правителството да въведе нови критерии за ...
29 Февруари 2012 г.
Изправен пред смъртта, известен пастор преосмисля значението на думата християнин
Вашингтон – Ед Добсън не се бои от смъртта, притеснява се как ще стигне до нея. Добсън е пастор с опит, политически актив...
28 Февруари 2012 г.
Учени твърдят, че постенето ни пази от алцхаймер и паркинсон
Според американски учени редовното постене може да предпази мозъка от дегенеративни болести. Изследователи от Националния ...
eXTReMe Tracker
 

www.evangelskivestnik.net © 2018 Студио 865. Всички права запазени.
дизайн и програмиране: УебДизайн ООД Професионалистите се отличават